Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.12.2017 17:20 - Първият сняг
Автор: riffraff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 163 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 23.12.2017 18:12


 Хруп, хруп, хруп... Снегът скърца под тежките ми туристически обувки. (Добре, че не съм снежинка!). 

Тихо е, но сякаш чувам как някой се разхожда в душата ми. Търси нещо. Отваря скърцащия гардероб със спомените ми. Част от тях съм сгънал добре и съм сложил най-отзад. Това са все хора или случки, които искам да забравя, но няма как.
Други стоят разхвърляни и уморени от използване. Трудно свикваме с мисълта, че животът ни всъщност е низ от спомени. Още по-трудно е да се научим да ги оставяме да си отидат.
Забелязвам, че на мястото, на което държа малката статуя на съмнението си, сега има само един отпечатък от нея, заобиколен от прах. Боже, колко много прах! (Трябва да почистя тук!). 
А къде е надеждата ми?! Сигурно пак е хукнала боса да разпитва хората по улиците. Мразя, когато прави така! После трябва да я търся и да я успокоявам. Последният път едва я накарах да спре да плаче. Задавала само един - единствен въпрос "Защо на добрите хора се случват лоши неща?", а всички й се присмивали. 
Снежинка след снежинка се спускат тихо и решително над мен като бели командоси . Истински зимен снежен десант. Като с коректор, декември покрива грозните градски гледки, дупките по улиците, разпиленият извън казаните боклук. 
Скреж е обвил голите клони на дърветата в безмилостна прегръдка. Само някое смело врабче се стрелва в надвисналото като присъда сиво ниско небе. Градските врабчета са много смели!
Хруп, хруп, хруп. Чувам отново стъпките си. Човекът от клуба на Анонимните оптимисти продължава да търси в душата ми. Колко много имена! Половината от тях вече не мога да свържа с лица, а част от другата половина не желая да си спомням. Хората трудно приемат истината особено ако тя има вкус на разочарование.
Чувствам се както, когато бях на 5 г., а майка ми ме водеше за ръка в детска градина "Пролет". Дишам в шала си, който е пред устата ми. Сгрявам го и го изпотявам с дъха си. Тогава всичко ми изглеждаше по-голямо - и снега, и черно-белият ни телевизор "София", и чашата с липов чай.
Търся място на тротоара, където не е толкова мокро. Тръсвам единия си крак, веднага след това и другия, за да изтърся натрупалия се по обувките ми сняг. 
Де да можеше толкова лесно да се разделяме със страховете си! Тупам с двата крака и готово - вече не ме е страх от смъртта. Тупам още веднъж и готово - вече не се страхувам от зъболекар. А може би се нуждаем от страха, за да се крием понякога зад него.
Пред мен всичко е бяло. Виждам само следи от някакви стъпки, които снегът бавно покрива. Някой е бил смел. Минал е пръв. Дал е пример. Винаги има някой, който е пръв: първият излъган, първият успял, първият отказал се.
Удивително е как снегът прави хората тихи. Увити в дебелите си якета, загърнати в шаловете си, потънали дълбоко в спиралата на егоизма си.
Колко много неприятности щяха да си спестят, ако говореха по-малко. Ако можех, щях да направя мобилно приложение за това и веднага да го пусна безплатно в Google play. Но сега...сега просто трябва да вървя. После ще му мисля.
Хруп, хруп, хруп. Продължава тихо да вали.

 

 



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: riffraff
Категория: Лични дневници
Прочетен: 23726
Постинги: 23
Коментари: 6
Гласове: 16
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930