Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2018 12:18 - В памет на Ицо...
Автор: riffraff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 548 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Не бяхме приятели с Ицо. Не и в онзи класически, за мен, смисъл на тази свещена дума, носещ усещането за филма "Вчера" или за песен на група "Фактор". Един поизтъркан по ръбовете, но красив образ на приятелството, сякаш изрязан по шаблон в час по Трудово обучение върху зелен линолеум, с който повечето от нас - поколението на 70-те години на миналия век - сме обременени.Една съвкупност от най-чиста приятелска обич, взаимна готовност за помощ, граничеща със саможертва, и безусловно уважение. Нямахме достатъчно време да минем на този етап, защото Бог реши да повика Ицето при себе си твърде рано - малко след като той беше прескочил 30-те. Понякога приятелството ми прилича на компютърна игра: минаваш през различни нива, помагаш в разни мисии, ти получаваш помощ, но за разлика от играта тук няма сейфове и ако сгрешиш, трябва да започнеш отначало. Ицо беше невероятен меломан. Помня, че в малката му стая стояха грижливо подбрани и строени над 400 аудио касети, които сякаш козируваха на своя генерал, щом той се озовеше пред тях. Там можеше да откриеш всичко - от The Jackson Five, през Queen, та чак до най-нашумелите летни хитове от края на 90-те. С предимство за него обаче беше класическият рок и ранния хеви метъл, което заздрави връзката ни. Ицо не само харесваше музиката, той се интересуваше от нейната история - как е била написана дадена песен, от кой албум е, коя е по ред от страна А или страна Б. С такава увереност и детайли говореше за албумите на Creedence Clearwater Revival, Deep Purple, Led Zeppelin или AC/DC, сякаш той самият бе присъствал на самите записи. Малко по-късно Ицо си купи компютър и започна да сваля всичко на дискове. От това се възползвахме и всички ние около него. Засипвахме го с поръчки, а той само се усмихваше с големите си сини очи, луничките му подскачаха нагоре, а изпод рижавия му мустак следвaше едно "Нямаш ядове!". Другата му страст беше техниката и особено касетофоните и телевизорите. Беше такъв майстор, че ако му дадеш части от прахосмукачка и миксер, той можеше сглоби от тях двукасетъчен касетофон Gold Star. Свиреше чудесно на китара и пееше. Често, на нечий купон, просълзяваше всички с изпълнения на Висоцки или, ако веселието вече бе навлязло в друго алкохолно изменение, пускаше в действие парчетата на "Черно фередже", "Сигнал" или "Щурците". Имаше топъл и заразителен смях, който следваше като логичен епилог след поредния мръсен виц, разказан от него. Смееше се той, смеехме се и ние, които стояхме около него на белите пластмасови маси в кафе "Дионис", което по онова време минаваше за сборище на стари и млади рокери и начинаещи почитатели на хеви метъла в Пазарджик. Още помня един негов виц за един милиционер, който....абе, няма значение. Зад маската на добродушен зевзек обаче, Ицо криеше лесно ранимото си голямо сърце, готово да даде и да получи цялата любов на този свят. Помня, че бях загубил касетката си с албума „Heartbreak Station“ на Cinderella (band) от 1990 г. Ицо беше един от първите сред нас, който ползваше някаква програма за трансформиране на аудио касети в mp3 файлове (по онова време вече имах първата си компакт диск система и можеш да слушам дискове). Бях излизал до центъра и минах на връщане през тях. Както обикновено, той пушеше на прозореца на своята стая и слушаше Black Sabbath. Обясних му за какво съм дошъл. Побъбрихме още малко и аз казах „Добре, Ице! Аз ще вървя, че майка ми ме чака. Благодаря ти! Другата седмица ще мина да взема диска.“ Той ме погледна усмихнат, хвърли фаса си и каза „Нямаш ядове!“. После затвори прозореца и аз тръгнах към вкъщи. Няколко дни по-късно разбрах, че всъщност това е бил последният път, когато съм го видял…жив.



Гласувай:
0


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: riffraff
Категория: Лични дневници
Прочетен: 23621
Постинги: 23
Коментари: 6
Гласове: 16
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031